Devoțional femei

Cum să câștigi cursa

„Nu știți că cei ce aleargă în locul de alergare, toți aleargă, dar numai unul capătă premiul? Alergați dar în așa fel, ca să căpătați premiul!” 1 Corinteni 9,24

Avem un inamic care încearcă întotdeauna să ne împiedice în cursa noastră prin viață. Satana vrea să ajungem obosiți și extenuați, așa că el a umplut viața cu tot felul de factori stresanți. Mulți dintre ei datorându-se nouă. Astfel de stres se transformă în încercări care, uneori, conduc la boală și moarte. Există o diferență între a trăi victorios și a pierde în apărare, și aceasta depinde de cât de mult exercițiu fizic facem în fiecare săptămână.

Doi cercetători, David Holmes și Beth McGilley, au ales 34 de oameni cu o condiție fizică bună și 34 de oameni cu o condiție fizică slabă, ca să determine cum se va modifica pulsul lor în timpul stresului. Jumătate dintre ei au mers la un program de gimnastică aerobică, timp de 13 săptămâni. Cealaltă jumătate era constituită din grupurile de control. Cei din grupul cu condiție fizică slabă, care n-au mers la nici un antrenament fizic (care serveau drept grup de control) nu prezentau nici o schimbare în frecvența pulsului de dinainte și de după test. Cei care erau într-o condiție proastă, dar exersaseră, aveau o frecvență a pulsului asemănătoare, la început, dar puteau să-și micșoreze semnificativ frecvența de odihnă, ca rezultat al antrenamentului. Cei care aveau o condiție fizică slabă, și care nu exersaseră fizic, aveau o creștere de 11,8 bătăi pe minut, ca răspuns la factorul de stres psihologic. Când acesta se combina cu frecvența de odihnă deja crescută a pulsului, aceștia experimentau o schimbare de rată, cu 29 de bătăi pe minut mai mult decât cei care aveau o condiție fizică bună, antrenați sau nu, și cei care aveau o condiție fizică mai slabă, dar erau antrenați.

De ce este important lucrul acesta? Din studii făcute pe animale, știm că creșterile rapide ale pulsului și tensiunii arteriale sporesc mult riscul de afectare a învelișurilor arterelor și deci agravează procesul aterogenezei în arterele afectate. Pe scurt, indivizii cu o condiție fizică slabă, care experimentează stres, răspund cu un puls mai mare, ceea ce sporește riscul lor de a dezvolta o ateroscleroză a arterelor și de a muri de timpuriu, din cauza unui infarct său accident vascular cerebral.

Dacă dorim să câștigăm în cursa numită viață, trebuie să fim într-o bună condiție fizică, dar și spirituală. Dumnezeul Creator a proiectat organismele noastre să funcționeze cel mai bine când facem mișcare.

Cum poți alerga în cursa vieții, ca să obții premiul unei sănătăți bune?

Dennis Blum

Acest articol face parte din cartea „Dacă vrei să trăiești” de Jan Kuzma