Desăvârșit în Hristos

Devoțional zilnice 14 mai 2018

Nu că am şi câştigat premiul sau că am şi ajuns desăvârşit, dar alerg înainte, căutând să-l apuc, întrucât şi eu am fost apucat de Hristos Isus. – Filipeni 3:12

Astăzi mulţi creştini sunt confuzi cu privire la conceptele biblice despre sfinţire şi desăvârşire. Unii susţin că noi putem şi ar trebui să ajungem la desăvârşire în această viaţă deoarece Dumnezeu nu ne-ar cere niciodată un lucru pe care nu îl putem face. Alţii spun că acest lucru este imposibil, deoarece doar Dumnezeu şi creaturile necăzute sunt desăvârşite. Una dintre cele mai utile contribuţii teologice în această chestiune a fost a dr. LaRondelle. Hans LaRondelle (1929–2011) s-a născut pe 18 aprilie 1929, în Olan-da. Pe când avea 20 de ani a citit Tragedia veacurilor, de Ellen White, şi a acceptat mesajul advent. El a devenit unul dintre cei mai influenţi teologi adventişti. LaRondelle şi-a obţinut doctoratul în Teologie sistematică la Reformed Free University, din Amsterdam.

Pe 14 mai 1971, el şi-a susţinut teza de doctorat intitulată Perfection and Perfectionism: A Dogmatic-Ethical Study of Biblical Perfection and Phenomenal Perfectionism (n.tr. Perfecţiune şi perfecţionism: un studiu dogmatic-etic al perfecţiunii biblice şi perfecţionismului fenomenal) publicat de Andrews University Press. Acest studiu util scoate în evidenţă faptul că adevărata desăvârșire biblică implică o creştere continuă după chipul şi asemănarea lui Hristos. Dar întotdeauna este centrată pe Hristos şi niciodată pe sine. Ea poate fi înțeleasă la fel ca Împărăţia lui Dumnezeu: ca o realitate atât prezentă, cât şi viitoare” (p. 327). Şi Ellen White spune că „cu cât te vei apropia mai mult de Hristos, cu atât vei recunoaşte mai mult păcătoşenia ta” (Calea către Hristos, p. 64).

Întreaga discuţie despre sfinţirea şi desăvârşirea adevărată şi falsă poate fi rezolvată cu uşurinţă la nivel practic dacă ne gândim la pilda fariseului şi a vameşului spusă de Isus (vezi Luca 18:9-14). Fariseul a fost mulţumit cu propria lui purtare spirituală şi a început să îi judece pe ceilalţi, inclusiv pe tovarăşii lui de credinţă. În opoziţie cu el, vameşul era preocupat de propriile lui slăbiciuni şi nu făcea publice greşelile celorlalţi, aşa cum făcea fariseul. Cu alte cuvinte, adevărata sfinţire dă naştere unui simţământ de autoumilinţă şi milă faţă de ceilalţi. Sfinţirea falsă hrăneşte mândria de sine şi critica faţă de ceilalţi, inclusiv faţă de credincioşii din aceeaşi comunitate.

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro