Iubirea și comunicarea

„Chiar dacă aș vorbi în limbi omenești și îngerești, și n-aș avea dragoste, sunt o aramă sunătoare sau un chimval zângănitor.” (1 Corinteni 13:1)
Ascultă ediția audio aici.
Scopul limbajului este comunicarea. Este un dar. Însă limbajul și comunicarea ne sunt date nu doar pentru a transmite că afară este frig sau că ne este foame. Dumnezeu a creat limbajul pentru a se putea comunica mai bogat iubirea. De fiecare dată când deschidem gura pentru a vorbi, avem ocazia să perpetuăm esența legilor universului – iubirea. Un cuvânt cu iubire are forță creatoare. „Mi-a spus că mă iubește…” Ai văzut ce exprimă chipul unei tinere care spune cuvintele acestea? Pentru ea totul a înflorit, a prins viață.
„Pe mine nu mă iubește nimeni…” Poate că ai auzit și astfel de cuvinte. Cuvintele noastre pot să împingă oamenii către singurătate.
Limbajul cu iubire devine asertiv, comunicativ, rezolvă, creează, clădește, evită conflicte inutile și poate să le dea un sens celor din jur. Limbajul fără iubire devine o aramă sunătoare sau un chimval zângănitor, adică devine gălăgios. Când vorbești și produci gălăgie, gândește-te că poate limbajul este fără iubire…
În vorbele noastre este putere de viață și de moarte în același timp. Înțeleptul spune: „Moartea și viața sunt în puterea limbii” (Proverbele 18:21). Poate că poți să vorbești și în limbile îngerilor, dar este tot degeaba, dacă nu ai esențialul.
Doamne, mă rog astăzi ca limbajul meu să fie fără vină!
Provocare:
Verifică-ți atent limbajul! Cu un limbaj autentic al iubirii poți construi mai mult decât imperii. Poți construi inimi, caractere.
Ovidiu Băluță
Conferința Oltenia

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro