265 – Maestru

Este aici Elisei, fiul lui Șafat, care turna apă pe mâinile lui Ilie. 2 Împărați 3:11

Din succesiunea fericită Ilie-Elisei putem vedea cum se formează un maestru. Există o diferență între maistru și maestru. În timp ce primul se referă la meseriași, al doilea are de-a face cu oameni excepționali. Deci, cum se formează oamenii excepționali?

Ilie l-a găsit pe Elisei, fiul lui Șafat arând. De cum l-a văzut i-a atras atenția modul în care ține plugul, cum își ținea fruntea, cum își îndemna boii, cum își dădea silința să fie totul foarte bine făcut și brazdele să fie regulate și profunde, și și-a zis în sinea lui: „Iată un om cu ștaif!”

Maestrul în germen se află în mulți tineri și tinere dar trebuie să-i vadă cineva la lucrul lor obișnuit pentru a-și da seama de ce vor fi în stare, și să-și arunce mantaua peste ei.

În momentul în care Elisei a simțit greutatea pelerinei lui Ilie peste umerii săi s-a trezit maestrul din el și a început să se comporte ca un profet în devenire, dar mai avea încă multe de învățat. Viziunea lucrării sale de viitor l-a cucerit pe dată; a adus boii ca jertfă mistuită cu ajutorul uneltelor, pășind curajos pe urmele lui Ilie. După socotelile de rigoare cu familia s-a întors la cursuri.

În timp ce turna apă pe mâinile maestrului său a început să-i deprindă gusturile, preferințele, și să-i înțeleagă valorile personale. Prin legătura zilnică nemijlocită s-a făcut transferul de înțelepciune și competențe. Ele se aflau în mod latent la Elisei, dar era nevoie de atenta îndrumare și de influența maestrului.

Când a venit vremea să preia definitiv mantaua profetică Elisei era deja maestru după chipul și asemănarea învățătorului său, și chiar mai mult decât acesta.

Astăzi, avem noi lecții de învățat de la Maestru. În lucrurile umile ale zilei alături de El, în timp ce turnăm apă peste mâinile Sale rănite, avem răgazul să-I examinăm semnele suferinței și ale dăruirii de Sine de care avem nevoie pentru a fi calificați și competenți să arătăm lumii din jur chipul iubirii Sale de oameni și de adevăr.

Articolul 265 – Maestru apare prima dată în Redesteptare si reforma.

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro