270 – Raclă

Apoi S-a apropiat și S-a atins de raclă. Cei ce o duceau s-au oprit. El a zis: „Tinerelule, scoală-te, îți spun!” Luca 7:14

Sicriul a devenit cu timpul un simbol al morții. Patru scânduri (în realitate sunt mai multe) este expresia pentru final de călătorie (deocamdată). Emoția pe care o declanșează cuvântul „sicriu” este cât se poate de evidentă. Dacă se poate să o ocolim, sau să nu avem de-a face cu ea ar fi mai bine, dar nu se poate. Atunci, ce avem de făcut?

Iată o posibilă soluție! Întâlnirea de gradul trei. Două cortegii se întâlnesc la ieșirea din Nain. (În limba germană cuvântul are o semnificație conjuncturală, sigur cu mici diferențe de scriere, nein în loc de Nain. Ne ajută însă redarea fonetică). Unul este alaiul vieții care Îl poartă pe Autor, celălalt este convoiul „nein” care poartă o raclă.

De cele mai multe ori trecem pe trotuarul celălalt când întâlnim o procesiune funerară, cu oarece respect pentru viața care nu mai este și cu resemnare pentru neputința de a face ceva mai mult decât de a semnaliza cu aprinderea luminii de întâlnire sau (uneori) acționarea claxonului și cam atât.

Dar Isus nu poate trece neputincios pe lângă o asemenea ocazie de bine. Da, da, pentru El confruntarea cu moartea este ocazia de bine și nu de neputință ca la noi. Mântuitorul ridică mâna și cele două marșuri se opresc. Apoi îi vorbește direct mortului din raclă, care este singura speranță a mamei lui rămasă singură, Iar mortul aude și se și execută. Un mic protocol de reîntregire a familiei apoi cele două procesiuni se unesc, nu mai au nimic în contradictoriu.

Tu și cu mine suntem într-un voiaj al Nain-ului, chiar de la naștere, indiferent dacă ne place sau nu acest lucru. Marea șansă ar fi ca la intersecția cu strada Lui, din raclă să ascultăm executoriu Cuvântul cuvintelor  care ne spune: ”Ridică-te…!” Urmează Viața, Mișcarea și Ființa.

Articolul 270 – Raclă apare prima dată în Redesteptare si reforma.

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro