Biserica Suediei le oferă copiilor LGBT un ghid pentru reinterpretarea Bibliei

Dieceza Västerås a Bisericii Naţionale a Suediei a creat recent un „ghid de supravieţuire” pentru copiii și tinerii LGBT, care definește diferite concepte și orientări sexuale potrivit ideologiei LGBT, oferind o interpretare atipică istoriilor biblice, informează site-ul de știri suedez Nya DagBladet.

Biserica Suedeză a publicat pe site-ul său ghidul, sub mottoul sugestiv: „Sub curcubeu nu ești singur!”, explicând într-o scurtă prezentare care sunt motivele din spatele acestui ghid.

Colecţia de informaţii a fost realizată prin colaborarea dintre dieceza Västerås și Swedish Church Young Camelot’s Rainbow Camp și își propune să vină în ajutorul tinerilor creștini, pentru a-i ajuta să-și susţină credinţa creștină printre membrii comunităţii LGBT, dar și orientarea lor sexuală în cadrul comunităţilor creștine din care fac parte.

Ghidul respinge ideea unei condamnări biblice a homosexualităţii, susţinând că termenul „homosexualitate” nu apare în Biblie și acolo unde se crede că ar exista o atitudine de condamnare a legăturilor homosexuale ar fi vorba, de fapt, de respingerea exploatării sau violului dintr-o astfel de relaţie.

Broșura are 17 pagini și definește termeni precum „sexul biologic”, „identitate de gen” sau „homosexualitate”, precizând că fiecare individ are dreptul de a-și decide sexul în conformitate cu ceea ce simte că este.

Scris de tineri „pentru a veni în ajutorul tinerilor”, acest ghid conţine câteva interpretări teologice pentru persoanele gay care voiau să se regăsească în relatările biblice, „deși nu susţine că aceste interpretări sunt singurele posibile”.

În mod cert, aceste interpretări se despart de tot ceea ce au susţinut până acum creștinii conservatori. Astfel, printre personajele care ar fi avut o relaţie homosexuală sau ar fi nutrit o iubire ieșită din modelul heterosexual sunt amintite David și Ionatan sau Rut și Naomi.

Ghidul susţine că Maria, sora lui Lazăr, a avut curajul „să se despartă de normele sexuale tradiţionale ale societăţii patriarhale”, încurajată de Isus, care îi ia apărarea în faţa Martei. Autorii Îl etichetează pe Isus cu termenul „queer” (excentric, original, aiurit), pe care ghidul pretinde că societatea LGBT l-a recuperat, dându-i mai multe sensuri. În esenţă, este vorba de a fi diferit și de a-ţi defini genul într-o societate cu norme heterosexuale.

Autorii ghidului spun că Isus S-a distanţat de normele societăţii Sale, nu a susţinut familia tradiţională și a îndemnat la dragostea care acceptă toate diferenţele.

În cele din urmă, scopul acestui material conceput de Biserica Suediei ar fi să încredinţeze tinerii LGBT că „sunt iubiţi infinit într-o lume care adesea așază limite iubirii nelimitate”.

Biserica Suediei și-a revizuit în 2017 regulamentul privind diferite aspecte ale liturghiei, îndemnând clerul să renunţe la termeni precum „Domn” sau la pronumele masculine („El”) atunci când se referă la Divinitate, alegând în schimb termeni mai neutri din perspectiva genului.

Unul dintre criticii schimbării, Christer Pahlmblad, profesor asociat la Universitatea din Lund, a spus că această decizie va avea ca urmare subminarea doctrinei Trinităţii și ruperea relaţiilor cu bisericile creștine. „Nu este o mișcare atât de inteligentă, dacă Biserica Suediei se face cunoscută ca una care nu respectă moștenirea cunoscută a teologiei”, a afimat Pahlmblad.

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro