Petru – iertare fără frontiere

Devoțional zilnic 20 august 2019

Atunci Petru s-a apropiat de El şi i-a zis: „Doamne, de câte ori să iert pe fratele meu când va păcătui împotriva mea? Până la şapte ori?” Isus i-a zis: „Eu nu-ţi zic până la şapte ori, ci până la şaptezeci de ori câte şapte.” Matei 18:21,22

Petru credea că iertarea perfectă constă într-un număr desăvârşit de exerciţii, după care este admisă răzbunarea. În realitate, iertarea perfectă constă dintr-un exerciţiu perfect de iertare; este o atitudine continuă de acceptare a celorlalţi cu toate greşelile şi nedesăvârşirile lor. În acest caz, nu este admisă răzbunarea. Ca şi meritele în mântuire, răzbunarea creştinului este numai a Domnului. Iertarea şi răzbunarea nu sunt opţiuni ale experienţei creştine. Numai iertarea este încurajată, în timp ce răzbunarea este rezervată de Dumnezeu pentru Sine.

Iertarea celor care ne-au greşit este o continuare a iertării primite de noi de la Dumnezeu. Ea trebuie să fie de aceeaşi natură şi calitate. Petru sesiza o reală presiune şi neputinţă în legătură cu iertarea celor care i-au greşit. El considera că este o limită mai mult decât generoasă dacă cineva începe să ia în calcul greşelile altora începând cu a opta. Şapte greşeli iertate puteau fi măsura desăvârşirii în iertare. într-un sistem în care totul era evaluat, măsurat şi socotit la număr, un asemenea barem putea fi considerat un exemplu de desăvârşire, dar Petru a fost surprins să recunoască faptul că propunerea sa era inconsistentă.

Singura opţiune rămasă lui Petru şi urmaşilor săi creştini avea să fie împrumutarea iertării de la Dumnezeu. Cum iertarea firească era cu totul nepregătită să facă faţă şocului, singura operantă mai rămânea cea divină, împrumutată. Mântuitorul era gata să-i ofere sistemul de operare.

Succesul la un pas de tine:

Cum iertarea divină este permanentă, ireversibilă şi necondiţionată, poţi încerca metoda!

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro