Primind ce nu merităm

Vrem verdictul pe care nu-l putem avea – să fim și drepți și îndreptățiți; să câștigăm fiecare dispută la puncte și totuși să fim socotiți fără vină.

Însă ceva în căutarea noastră de a câștiga ne anulează prinderea trecătoare a harului. „iubirea nu se mânie, nu se gândește  la rău [nu ține evidența greșelilor l. engleză]” (1 Cor 13: 5) spune Biblia – și totuși păstrăm o listă de răni pe care așteptăm să o răzbunăm. Urmărim o coadă de zmeu în vânt pentru a remedia ceea ce a pătat bârfa, convinși că ceea ce noi numim „adevărul” este în ultimă instanță mai de preț decât dragostea.

Dar numai Dumnezeu poate să înțeleagă pe deplin. Numai un Tată înțelept și plin de har poate fi „să fie neprihănit, şi totuși să socotească neprihănit pe cel ce crede în Isus.” (Rom 3:26).

„Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El şi, prin rănile Lui, suntem tămăduiți.”(Isaia 53: 5).

Bunătatea Evangheliei nu constă în a obține ceva ce am câștigat. Căci există Unul care ne-a luat minciunile, pofta, dorința de a avea dreptate și le-a spălat cu lacrimile și sângele Său. Pe măsură ce harul înlocuiește toate fanteziile noastre de a ne face dreptate, cedăm în fața unui adevăr mai mare: „Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră, a tuturor” (Isaia 53: 6).

Este suficient dacă Hristos este Singurul care are dreptate și prin harul Său ne declară compleți.

Deci, rămâneți în har. -Bill Knott

Bill Knott – este redactor al revistei Adventist Review. Articolul a fost publicat în numărul din 19  februarie 2021.

Traducere: Adina Păltineanu

Articolul Primind ce nu merităm apare prima dată în Redesteptare si reforma.

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro