Un om al rugăciunii

Devoțional zilnice 30 noiembrie 2018

Când a aflat Daniel că s-a iscălit porunca, a intrat în casa lui, unde ferestrele odăii de sus erau deschise înspre Ierusalim, şi de trei ori pe zi îngenunchea, se ruga şi lăuda pe Dumnezeul lui, cum făcea şi mai înainte. – Daniel 6:10

Redeșteptarea spirituală și reforma religioasă vin doar printr-o rugăciune aprinsă și neîncetată. Un exemplu clasic este Martin Luther, care nu doar a scris despre rugăciune, ci a și trăit o viaţă intensă de ru-găciune. Mai întâi de toate, prin îngenuncherea cu umilinţă înaintea lui Dumnezeu, el a putut să stea cu curaj înaintea oricui altcuiva.

Luther a recunoscut că doar prin rugăciune putem fi protejaţi eficient împotriva puterilor celui rău, ispitelor lumii și naturii noastre păcătoase. În Catechismul mare (1529), el a avertizat: „Diavolul împreună cu lumea și firea noastră pământească se împotrivesc eforturilor noastre [de a ţine Cele Zece Porunci]. De aceea, de nimic nu avem mai mare nevoie decât să ne întoarcem urechea spre Dumnezeu constant, să Îl chemăm și să ne rugăm Lui.”

În Table Talks, din 30 noiembrie 1531, Luther a reflectat asupra întregii sale vieţi de rugăciune și a spus: „Ori de câte ori mi se întâmplă să fiu împiedicat de mulţimea îndatoririlor de la păzirea orei mele de rugăciune, întreaga zi e rea pentru mine. Rugăciunea ne ajută foarte mult și ne dă o inimă veselă, nu pe baza vreunui merit din lucrarea noastră [de rugăciune], ci datorită faptului că am vorbit cu Dumnezeu și am descoperit că totul este în regulă” (Luther’s Works, vol. 54, p. 17)

Un sfat practic care ne este de ajutor în rugăciune se găsește în cartea sa, A Simple Waz to Praz (1535). Acolo recomandă ca rugăciunea „să fie prima îndeletnicire a dimineţii și ultima a serii. Păzește-te cu atenţie de acele false și amăgitoare idei care îţi spun: «Mai așteaptă un pic. Mă voi ruga într-o oră, prima dată să fac asta sau cealaltă.» Astfel de gânduri te îndepărtează de la rugăciune spre alte treburi care îţi captează atât de mult atenţia, încât nu se mai alege nimic de rugăciune pentru acea zi.”

Toţi eroii credinței lui Dumnezeu au avut o singură caracteristică în comun: erau oameni ai rugăciunii! Pentru a trăi o viaţă de rugăciune nu avem nevoie să ieșim în public cu cuvântări retorice înflorite și nefolositoare. Rugăciunea publică ar trebui să fie scurtă și obiectivă. Rugăciunile noastre private sunt momentele potrivite să ne deschidem inimile înaintea lui Dumnezeu și să vorbim cu El ca și cu cel mai bun prieten.

Ai mai putea citi si aceste materiale:

Frate de sânge cu Iuda Iscarioteanul

  „Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă? Nu este ucenic mai presus decât învăţătorul său; dar orice ucenic desăvârşit va fi ca învăţătorul său.” (Luca 6:39) Este Vinerea Mare. Cu peste 2.000 de ani în urmă, un om a luat o decizie în inima sa, care avea să schimbe cursul istoriei, atât a umanităţii, cât și a istoriei sale personale. „Ești o Iudă!” i se spune astăzi celui care repetă greșelile strămoșului său din Israelul antic. Iuda Iscarioteanul, căci despre el vorbim, reprezentant al tipologiei isteţului subversiv și trădător, este condamnat pe vecie să sufere oprobriul istoriei pentru oricât ar ţine ea. Portretul său a părăsit cercul credincioșilor și a intrat în mentalul colectiv, unde nimeni nu caută să îl înţeleagă deplin. Ideea că am putea împărţi trăsături de caracter cu acest personaj care L-a trădat pe Iisus nu încape în imaginaţia colectivă. Nimeni nu vrea să fie ca el sau să aibă prieteni ca el. Cu toate acestea, „umanitatea sa era perfect autentică și este absolut identică cu a noastră, (…) iar personalitatea sa relevă o condiţie mentală foarte similară conștiinţei obișnuite a oamenilor de azi”, apreciază profesorul Uraguchi, de la Universitatea de…

Semnele Timpului.ro